سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در گشاده رویی برای جز نزدیکانش زیاده روی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
محمد حشمتی درباره ادعای مالکیت آلبومش توسط کاوه یغمایی گفت: انتشار این آلبوم ادعای کاوه یغمایی را رد کرد و وی صاحب این اثر نیست و در تمام دنیا حق کپی‌رایت گردن خواننده و آهنگساز است نه تنظیم کننده.
به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، شب گذشته آیین رونمایی از آلبوم "زندگی یه انتخابه" با صدای "محمد حشمتی" و آهنگسازی فریدون خشنود، فرشاد خشنود و تنظیم امیر فتحی در موسسه پنج برگ هنر برگزار شد. 
 
در ابتدا فریدون خشنود آهنگساز آلبوم "زندگی یه انتخابه" گفت: آلبوم قبلی محمد حشمتی "خونه خورشید" نام داشت، زمانی که آلبوم قبلی به اتمام رسید ما در  شرف ضبط آلبوم "زندگی یه انتخابه" بودیم. 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه بدون اینکه متوجه این قضیه باشیم قطعه "شیشه و سنگ" از آلبوم قبلی مورد توجه قرار گرفت. اما آلبوم جدید بسیار فاخر است و کارهای قوی و  خوبی دارد در این تصمیم بودیم که "محمد حشمتی" را وارد موسیقی با عنوان راک کنیم. 
 
خشنود تصریح کرد: این آلبوم با عنوان "زندگی یه انتخابه" بر اساس اولین قطعه این آلبوم به آهنگسازی "فرشاد خشنود" ساخته شد. در این آلبوم نیز به مانند آلبوم گذشته‌ قطعه‌ای با نام "محبوب من" از محمدصالح علا وجود دارد که راجع کسانی است که به سفر حج مشرف می‌شوند. 
 
خشنود در خاطره‌ای از همکاری خود با استاد فقیه زنده یاد مشفق کاشانی گفت: یک روز استاد مشفق کاشانی من را خدمتشان خواند وی به من گفت یک شعر به شما می‌دهم این شعر بهترین خاطره زندگی من است وی به من گفت ماجرا این شعر این است پسر من یک روز برای همیشه به آمریکا مهاجرت کرد. این اتفاق به قدری تأثیرگذار بود که این شعر را سرودم و آن را برای فرزندم فرستادم و پس از یک هفته پسرم برگشت و دیگر از ایران نرفت. 
 
در ادامه "محمد حشمتی" خواننده آلبوم گفت: از 71 با ترانه‌ای به اسم "آرزو" ساخته "فریدون خشنود" وارد عرصه حرفه‌ای خوانندگی شدم و از همان ابتدا استاد خشنود فواصل صدای من را شناخته و متوجه شدند صدای من با سبک‌های مختلف تلفیق‌پذیر است. در ادامه آلبومی را کار کردیم به اسم "شب نمناک" و قطعه معروف "اذان می‌گوید" و در ادامه آلبوم "خدا چرا عاشق شدم" را که یک تکه ترک بود که به سه سبک مختلف اجرا شد. در آلبوم "خونه خورشید" هم این سبک ادامه پیدا کرد و در آلبوم "آمده‌ام" اثری معنوی را برای حوزه هنری ساختیم. 
 
وی ادامه داد: ما در آلبوم "زندگی یه انتخابه" شاید ریسک کرده و سبکی را انتخاب کردیم که تا به امروز وارد نشده بودیم و به سراغ راک ایرانی رفتیم و منتظر بازخورد مردم در این باره هستیم. 
 
حشمتی درباره ادعای مالکیت این آلبوم توسط کاوه یغمایی عنوان کرد: ادعای "کاوه یغمایی" با انتشار آلبوم مشخص شده که درست نبوده متأسفانه افراد سودجویی که محیط هنر را خراب کرده‌اند دور "کاوه یغمایی" را گرفتند و باعث شد این اتفاقات بیفتد و از طرف کسی که خود را وکیل کاوه معرفی کرده بود قضاوت‌هایی بر علیه بنده شود. این کار آهنگسازی‌اش توسط "فرشاد خشنود" انجام شده و دو سال قبل از ورود یغمایی به ایران این ساخته شد و بعد از چند بار تنظیم کاوه یغمایی نیز تنظیمی بر اثر انجام داد و البته که امضای وی در تنظیم است ولی کاوه یغمایی صاحب اثر نیست در تمام دنیا حق کپی‌رایت گردن خواننده و آهنگساز است نه تنظیم‌کننده، که واقعا ما را با این ادعا دلگیر کردند. 
 
"فریدون خشنود" در ادامه جلسه گفت: فرشاد خشنود به کاوه یغمایی گفت اگر این آهنگ را خیلی دوست داری من آن را به شما کادو می‌دهم. قبل از به دنیا آمدن "کاوه یغمایی" من بیش از 300 آهنگ ساختم که اکثر آنها شناخته شده است. قدرتمندتر از کاوه یغمایی در راک مسعود همایونی است که در همین آلبوم چهار اثر را تنظیم کرده البته که وی هم می‌توانست ادعا کند این آثار مال من است اما به نظر من هنرمند واقعی "مسعود همایونی" است. 
 
وی افزود: کاوه یغمایی با پشتیبانی پدرش فعالیت می کند. قرارداد من با کاوه یغمایی پابرجاست و پای قراردادمان هستیم. 
 
محمد حشمتی در ادامه رونمایی آلبوم عنوان کرد: تمام حقوق انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت‌های من بر عهده شرکت پنج برگ هنر است که در بحث کنسرت‌ها تلاش داریم حتما در سال آینده کنسرتی را برگزار کنیم. بیشترین مانور من در موسیقی در ادامه به سبکی است که پیش از این آلبوم کار می‌کردم. مردم از من به عنوان خواننده موسیقی پاپ با آن حال و هوای شرقی را می خواهند و آهنگسازی فریدون خشنود را از منبیشتر پذیرا هستند. شخصا دیگر تمایلی ندارم که در سبک راک کار کنم. من خودم را خواننده راک نمی‌دانم من خودم را خواننده پاپ ایران می‌دانم. 
 
فریدون خشنود نیز در ادامه عنوان کرد: باید بدانیم جامعه و مردم چه می‌خواهند. آنچه که وجود دارد برای مردم است زمانی که در ایران حکومت نظامی وجود داشت مردم به پشت بام می‌رفتند و الله‌اکبر سر می‌دادند که باعث شد سرود "الله‌اکبر" را بسازم و "رضا رویگری" آن را بخواند. تمام زحمات ما برای مردم است. 
 
محمد حشمتی در ادامه عنوان کرد: آلبوم من آلبوم راک نیست بلکه در این آلبوم تنها دو سه قطعه است که قواعد راک در آن رعایت شده است. 
 
این خواننده در ادامه درباره انتخاب ترانه‌ها گفت: در انتخاب شعر علاوه بر خواننده آهنگساز هم نقش مهم دارد و درباره قطعات این آلبوم باید عنوان کنم که به جز یک قطعه که در ابتدا آهنگ ساخته شد و بر روی آن ترانه سروده شد. 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط mehdi 93/12/14:: 1:22 عصر     |     () نظر